lørdag 28. januar 2012

So, ro, lillemann...

Mens jeg var gravid med lillemann var vi på utkikk etter en fin dagseng som vi kunne ha i stua. Sommeren 2009 var vi på ferie i sommerhuset på vestlandet. Handymannen rotet seg av en eller annen grunn opp på loftet, og fant restene av en gammel barnevogn nedstøvet borte i et hjørne. Barnevognen har mamma og tre av onklene mine brukt når de var små, og den er rett i overkant av 70 år gammel.



Elsker gjenbruk av gamle ting, og spesielt det som jeg kjenner historien til. Barnevognen ble med hjem, og jeg skjønner at vi ikke skal klage over at vognene tar mye plass i bilen idag. Det er nemlig ikke veldig lett å klappe sammen en vogn laget av tre, og med hund, baggasje og liten stasjonsvogn var det ikke mye plass til overs når bilen var ferdig pakket!

Det var handymannen som tok på seg oppgaven å restaurere vognen og forvandle den til verdens søteste vugge. Nå jobber som sagt handymannen som brannmann, og han benyttet rolige kvelder på jobb til å restaurere vuggen. Og en del mobbing måtte han nok gjennomgå når han troppet opp på jobb med symaskin under armen! *smiler* Her snakker vi om en skikkelig altmuligmann, for makan til pen sømjobb han har gjort på skinnforet til vugga skal du lete lenge etter! Og godt er det, for husfrua lider av familiesvakheten talentløs sying... Er vokst opp i et hus hvor ingen gardinger var like lange! *kremt* Husker jeg stolt viste handymannen at jeg hadde lagt opp gardinene på soverommet med sånn ca 50 cm brettesøm nederst, fordi jeg ikke hadde tålmodighet til å klippe til før jeg skulle sy! Han ble ikke videre imponert! *smiler*



Vuggen ble ihvertfall helt perfekt! Og søss heklet verdens fineste sengeteppe! Ekstra stas var det å ta i bruk igjen den gamle familievognen! Lillemann har for lengst vokst ut av vuggen, men den står fortsatt til pynt på æresplassen i stua!


Måtte le av lillemann som fortet seg å posere foran kamera når jeg skulle ta bilde av vuggen istad! Ikke spør meg hvor han har lært å posere sånn! *smiler*



Til sist vil jeg ønske hjertelig velkommen til nye følgere! Så stas! :-) Og tusen takk for anbefalingen fra søte Ellen med bloggen; La Bella Vita

Klem Kristin

1 kommentar:

  1. Lurer på om lillemann slekter på mora si jeg.. og kanskje litt på tanta si.. hehe!;)

    SvarSlett