søndag 26. februar 2012

Så var vi endelig igang...

… med å pusse opp kjøkkenet! Handymannen sier jeg ser lykkelig ut om dagen, og JA det er jeg! Når drømmekjøkkenet er innen rekkevidde, kan man jo ikke annet enn å bli lykkelig! Materialismen lenge leve… *smiler*

Handymannen har hatt fri hele uka, og har virkelig stått på og jobbet her hjemme. Har prøvd å ikke mase på han mens jeg har vært på jobb, men har blitt endel meldinger og telefoner. Føles veldig lenge å vente 8 timer, før man kan komme hjem fra jobb og se hva som har skjedd i løpet av dagen.


Liten gutt som er veeeldig interesert i hva pappa gjør :-)

Kort fortalt har handymannen denne uken: lagt opp ny strøm til kjøkkenet, merket opp hvor spottene skal i taket, revet alt av lister, tatt ut det gamle kjøkkenet, revet en del av kledningen ute og satt på vindpapp, revet den gamle innerveggen og satt opp ny innervegg, plastret og isolert, vært på søpledynga med første tilhengerlass med skrot, pigget opp alle de gamle flisene, og borret hull i betongen til nye vannrør. Puh… det ble en laaang liste! Og det er kun snakk om 5 arbeidsdager, kun på dagtid. Effektiv handyman! :-)



Selv hadde husfrua kun fri fredagen, og fungerte som assistent denne dagen. Veldig godt å føle at man bidrar litt og hjelper til med oppussingen selv også :-) 



Her på østlandet har det vært fantastisk vær denne helgen. Lunsjen på fredag ble inntatt i solveggen, fantastisk! *smiler*




Handymannen har jobbet på brannstasjonen i helga, så gullungene og jeg har kost oss på overnatting hos molle og morfar, og vært på deilig søndagsmiddag hos storebror og svigerinne. Godt å ha verdens fineste familie i nærheten når vårt eget hus står på hodet :-)

Klem Kristin

4 kommentarer:

  1. Så gøy å vere så godt i gang :)
    Gleder meg til å sjå resultatet :)
    Hilsen Grete

    SvarSlett
  2. Hei.

    Så spennende med nytt kjøkken. Gleder meg til å se det ferdig. Det er også min drøm om dagen. Vårt er snart 14 år gammelt. Ikke stygt, men veldig umoderne.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Så moro med nytt kjøkken! Heldiggris :-)
    Og velkommen til Bustebloggen! Flott at du la igjen et spor, så fant jeg bloggen din også :-) Ser at vi bor i samme by ;-)

    SvarSlett
  4. Så bra det skal bli!
    Og klart man er lykkelig når man skal få nytt kjøkken:)
    Flink mann, hehe:)

    SvarSlett