fredag 1. juni 2012

Hortensia...

… er en av de fineste blomstene som finnes! Men skrekk og gru så vanskelig det er å holde de i livet! Vet ikke hva som er hemmeligheten til de som ikke tar kverken på blomsten første uka.


Men man kan jo ikke gi opp selv om man har et ukjent antall hortensiar på samvittigheten... så igår gikk husfrua til innkjøp av en stor fin plante. Satser på at det er en superhelt plante som tåler å bli glemt "litt", men skal såklart legge ned en god dose ærlig innsats på toppen. Hadde vært hyggelig om den kunne leve litt lenger enn en liten uke :-)





I mangel på store nok blomsterpotter har husfrua brukt beholderen til en gammel vinballong som potteskjuler.

God helg!
Klem Kristin

4 kommentarer:

  1. Ååh jeg Elsker hortensia. Og så lurt det var å bruke beholderen til vinballongen til blomsterpotte. Lekkert :))
    Klem

    SvarSlett
  2. For et par år siden så kjøpte jeg hagehortensia, og den viste seg å være utrolig lettstelt. Den vokste og blomstret gjennom hele sommeren uten at jeg gjorde mer enn å vanne og gjødsle litt. Knip av dem klasene som blomstrer av så får du mye raskere nye skudd. Mine står nå plantet ute i tredje året på rad, og dem er nå i full gang med spiringen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset! Skal jeg prøve :-)
      Ha en fin søndagskveld!

      Slett
  3. Hei!
    Jeg har en innehortensia med hvite blomster. Men problemet er at blomstene ikke er hvite lenger, men grønne.... Hva gjør jeg feil?

    Anne Lene

    SvarSlett